Krajem prošle godine počeli su pripremni radovi za izgradnju tunela Prenj, u Bosni i Hercegovini, a čiji početak gradnje je najavljen za sredinu 2023. godine.
Nakon što su Autoceste Federacije BiH revidirale trasu Koridora Vc u dolini Neretve rukovodstvo Općine Jablanica i drugih općina koje gravitiraju Jablanici je intezivno vršilo pritisak da se ublaže negativne posljedice promjene trase, odnosno zaobilaženja Jablanice, javlja Anadolija.
Zadnjih mjeseci su konkretizirani razgovori oko projekata koji će se paralelno graditi sa tunelom Prenj, a u mnogome će olakšati život stanovnicima uz Neretvu i turistima. Inače, magistralni pravac M17 koji spaja dolinu Bosne i Neretve, odnosno Savu i Jadran je poznat pod nazivom “magistrala smrti” zbog čestih saobraćajnih nesreća. Zbog toga izgradnja svake nove dionice Koridora Vc, sa jedne strane i poboljšanje kvalitete i sigurnosti M17, sa druge strane je zajednički interes lokalne zajednice i svih nadležnih institucija.
Obilaznica oko Konjica
Gradonačelnik Konjica Osman Ćatić smatra da gradnja Koridora Vc Konjicu donosi brojne benefite od kojih su najvažniji zaobilaznica, ulazna i izlazna petlja sa autoputa, te znatno saobraćajno rasterećenije gradskog središta, što će stanovništvu omogućiti ugodniji i lakši svakodnevni život.
“Putne komunikacije, njihova izgradnja i unaprjeđenje postojećih, umnogome olakšavaju život stanovnika svake zajednice, pa tako i Konjica. Grad Konjic nastavkom gradnje Koridora Vc prema jugu, koji će prolaziti kroz ovo područje, imat će brojne benefite. U tom smislu otvaraju se još veće mogućnosti za bržu i lakšu komunikaciju prema luci Ploče, ali i prema aerodromima u Mostaru i Sarajevu, što stvara dodatnu vrijednost ukupnoj privrednoj slici ovog dijela Bosne i Hercegovine”, kaže za Anadoliju gradonačelnik Ćatić.
Konjic se ranije izborio za dva uključenja na svojoj teritoriji, do kojih je jedno direktno vezano za industrijsku zonu čime će gradski centar biti rasterećen od teretnog saobraćaja.
“Ono što će Konjic posebno komunikacijski otvoriti jeste ulazna i izlazna petlja sa autoputa, čime će se rasteretiti centar grada, gdje se zbog velikih gužvi na magistralnom putu, često stvaraju saobraćajni čepovi, koje ćemo na ovaj način izbjeći, a time ujedno privrednim subjektima olakšati da dostavnim vozilima repromaterijal i gotove proizvode, odmah sa industrijske zone, upućuju ka odredištima, bez ulaska u grad”, pojašnjava Ćatić.
Tokom ljetnih mjeseci u danima vikenda Konjic je često u saobraćajnom kolapsu zbog povećanog intenziteta tranzitnog saobraćaja. U cilju rješavanja ovog višegodišnjeg problema pripremljen je projekat izgradnje zaobilaznice.
“Osim navedenog, ono što bi gradu trebalo da donese značajno lagodniji život bez svakodnevnih gužvi u saobraćaju, je projekat izgradnje zaobilaznice od Ovčara do Drecelja u dužini oko tri kilometra, koji će pratiti izgradnju Koridora Vc. Izgradnjom zaobilaznice omogućit će se da se tranzitni saobraćaj odvija izvan gradskog središta”, dodaje Ćatić.
Otvaranjem dionice Koridora Vc Tarčin – Ivan Sedlo, Konjic je dobio kraću vezu sa Sarajevom, a preostali dio koridora na teritoriji Konjica će se graditi u tri dionice.
“Gradnja Koridora Vc i svih pratećih priključaka i zaobilaznica, za Konjic i Konjičane nagovještaj su novih velikih i značajnih priča i infrastrukturnih projekata, koji će obilježiti vrijeme koje je pred nama i kojem se iskreno radujemo. Konjic je posljednjih godina privlačno područje za ulaganja, i s tim u vezi pripremamo nove i širimo postojeće industrijske zone u skladu sa sve većim interesom stranih investitora, koji su to prepoznali i koji žele ulagati u nove proizvodne pogone, kao i u turističke potencijale ovdje”, zaključuje Ćatić.
Iz Uprave Cesta Federacije BiH dostavljen nam je plan aktivnosti pripreme i realizacije projekata na M17 u dolini Neretve. Od planiranih 12 projekata najvažniji su izgradnja raskrsnice za naselje Orahovica, izgradnja podhodnika za pješake u Čelebićima, rekonstrukcija i sanacija tunela Ivan, kao i više aktivnosti na mjestima gdje je došlo do slijeganja trupa magistrale i sanacije padina usjeka.
Povezivanje doline Neretve sa Fojnicom
Iz Uprave za puteve Hercegovačko-neretvanskog kantona (HNK) za Anadoliju kažu da nisu uključeni u pripremu izgradnje Koridora Vc kao i projekata koji će se paraleno raditi.
“Sve što je pozitivno za izgradnju Koridora Vc i drugih projekata se odražava i na regionalne puteve koji su u nadležnosti kantona. Dionica Mostar sjever – Mostar jug će presjecati naš regionalni put koji spaja Konjic i Mostar preko Prenja, kao i dionica Ovčari – Prenj koja presjeca regionalni put Konjic – Borci gdje je planiran priključak preko regionalnog puta. Također, pristup petlji Bijela će biti preko regionalnog puta. Zbog toga tokom gradnje naši regionalni putevi će se koristiti, a očekujemo da će se na kraju izgradnje dionica rekonstruisati što je uobičajno. Za sad nismo imali komunikaciju po ovom pitanjima sa Autocestama FBiH”, izjavio je za Anadoliju Kemal Šoljić, direktor Uprave za puteve HNK.
Kompletan tekst je na linku