Vlada KS usvojila nacrt zakona kojim će se srednjoškolcima omogućiti plaćena praksa u firmama

Foto: Shutterstock

Vlada Kantona Sarajevo je danas usvojila Nacrt zakona o dualnom obrazovanju te ga uputila u skupštinsku proceduru.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako su saopćili iz Vlade KS, namjera je ovim zakonom sistemski promijeniti povezanost srednjih škola s poslodavcima, što bi trebalo značiti povećanje obima praktične nastave i unapređenje mogućnosti zapošljavanja učenika odmah poslije završetka srednje škole.

Naime, kako su objasnili nadležni, zakonom je predviđeno da učenici tehničkih i stručnih škola značajan dio praktične nastave imaju kod poslodavaca koji ispunjavaju propisane uslove. Uvjeravaju da će u firmi učiti pod nadzorom mentora, uz koordinaciju škole, a praksa se može realizirati i kod više privrednih subjekata.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nadležni su kao cilj istakli prelazak iz školskih radionica u realna radna okruženja u kojima učenici stječu primjenjive vještine.

Iz Ministarstva za odgoj i obrazovanje KS naglasili da će se postepeno povećavati broj dana i sati učenja kroz rad, standardizirati mentorska uloga i jačati odgovornost škola. Naglasak je na, kako su ukazali, certificiranim mentorima, njihovoj obuci i licenciranju te ulozi školskih koordinatora.

Naglasili su da će se dualno obrazovanje postepeno primjenjivati, a da će se uloga nastavnika praktične nastave mijenjati i detaljnije urediti podzakonskim aktima kako bi se spriječio nastanak tehnološkog viška među nastavnicima.

Resorna ministrica Naida Hota-Muminović je izjavila da je suština reforme jasna – podići kvalitet vještina, otvoriti vrata zapošljavanju i ojačati motiv da mladi ostanu u Bosni i Hercegovini.

“Idemo u susret promjenama kojima se mladima omogućava više praktične nastave, učenje kod poslodavca i naknada za rad, uz veće šanse za zapošljenje. Želimo da naša djeca ostanu u Bosni i Hercegovini, da grade svoju domovinu i budu blizu svojih porodica”, kazala je Hota-Muminović.

Dodala je da Nacrt zakona slijedi ciljeve Plana rasta, a to je da najmanje 40 posto učenika tehničkih škola ima praksu u realnom sektoru, a 15 posto maturanata zaposlenje u roku od godinu dana nakon završetka školovanja.

U poruci roditeljima je naglasila da četverogodišnja zanimanja u dualnom modelu ostaju potpuno kompatibilna s nastavkom obrazovanja na fakultetima.

“Dualnim obrazovanjem ne zatvara se akademski put, već ga se obogaćuje praktičnim iskustvom i stvarnim partnerstvima između škola, poslodavaca i institucija”, uvjerava resorna ministrica.

Nacrt je rezultat partnerstva Ministarstva za odgoj i obrazovanje KS, Ministarstva privrede KS, Udruženja poslodavaca, Privredne i Obrtničke komore KS, škola i lokalnih zajednica.

U izradi su učestvovali, kako su saopćili iz Vlade KS, i Vijeće roditelja, sindikati, organizacije osoba s invaliditetom i Institut za razvoj preduniverzitetskog obrazovanja, čime se, kako su ocijenili, osigurava jednak pristup, rodna ravnopravnost i inkluzivnost učenika s poteškoćama u razvoju.

Nadležni tvrde i to da se reformom afirmiraju jednake mogućnosti, zabrana diskriminacije, rodna ravnopravnost i pristupačnost za učenike s invaliditetom, čime dualno obrazovanje postaje standardiziran, pravedan i kvalitetan model učenja kroz rad.

U nastavku slijede skupštinska razmatranja i javna rasprava prije utvrđivanja prijedloga zakona. Iz Ministarstva za odgoj i obrazovanje KS su poručili da ostaju otvoreni za prijedloge kojima će doprinijeti kvalitetnijem obrazovanju i praksi te jačem partnerstvu.

klix.ba

Previous Post
Napad u Mostaru

U Mostaru grupa maskiranih osoba kamenjem napala dvojicu muškaraca

Next Post

Sedam nesreća za jedan dan u HNK: Pješakinja teško povrijeđena u Mostaru

Related Posts
×

ZAPRATITE NAS!