Vlada Kantona Sarajevo je danas usvojila Nacrt zakona o dualnom obrazovanju te ga uputila u skupštinsku proceduru.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Kako su saopćili iz Vlade KS, namjera je ovim zakonom sistemski promijeniti povezanost srednjih škola s poslodavcima, što bi trebalo značiti povećanje obima praktične nastave i unapređenje mogućnosti zapošljavanja učenika odmah poslije završetka srednje škole.
Naime, kako su objasnili nadležni, zakonom je predviđeno da učenici tehničkih i stručnih škola značajan dio praktične nastave imaju kod poslodavaca koji ispunjavaju propisane uslove. Uvjeravaju da će u firmi učiti pod nadzorom mentora, uz koordinaciju škole, a praksa se može realizirati i kod više privrednih subjekata.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Nadležni su kao cilj istakli prelazak iz školskih radionica u realna radna okruženja u kojima učenici stječu primjenjive vještine.
Iz Ministarstva za odgoj i obrazovanje KS naglasili da će se postepeno povećavati broj dana i sati učenja kroz rad, standardizirati mentorska uloga i jačati odgovornost škola. Naglasak je na, kako su ukazali, certificiranim mentorima, njihovoj obuci i licenciranju te ulozi školskih koordinatora.
Naglasili su da će se dualno obrazovanje postepeno primjenjivati, a da će se uloga nastavnika praktične nastave mijenjati i detaljnije urediti podzakonskim aktima kako bi se spriječio nastanak tehnološkog viška među nastavnicima.
Resorna ministrica Naida Hota-Muminović je izjavila da je suština reforme jasna – podići kvalitet vještina, otvoriti vrata zapošljavanju i ojačati motiv da mladi ostanu u Bosni i Hercegovini.
“Idemo u susret promjenama kojima se mladima omogućava više praktične nastave, učenje kod poslodavca i naknada za rad, uz veće šanse za zapošljenje. Želimo da naša djeca ostanu u Bosni i Hercegovini, da grade svoju domovinu i budu blizu svojih porodica”, kazala je Hota-Muminović.
Dodala je da Nacrt zakona slijedi ciljeve Plana rasta, a to je da najmanje 40 posto učenika tehničkih škola ima praksu u realnom sektoru, a 15 posto maturanata zaposlenje u roku od godinu dana nakon završetka školovanja.
U poruci roditeljima je naglasila da četverogodišnja zanimanja u dualnom modelu ostaju potpuno kompatibilna s nastavkom obrazovanja na fakultetima.
“Dualnim obrazovanjem ne zatvara se akademski put, već ga se obogaćuje praktičnim iskustvom i stvarnim partnerstvima između škola, poslodavaca i institucija”, uvjerava resorna ministrica.
Nacrt je rezultat partnerstva Ministarstva za odgoj i obrazovanje KS, Ministarstva privrede KS, Udruženja poslodavaca, Privredne i Obrtničke komore KS, škola i lokalnih zajednica.
U izradi su učestvovali, kako su saopćili iz Vlade KS, i Vijeće roditelja, sindikati, organizacije osoba s invaliditetom i Institut za razvoj preduniverzitetskog obrazovanja, čime se, kako su ocijenili, osigurava jednak pristup, rodna ravnopravnost i inkluzivnost učenika s poteškoćama u razvoju.
Nadležni tvrde i to da se reformom afirmiraju jednake mogućnosti, zabrana diskriminacije, rodna ravnopravnost i pristupačnost za učenike s invaliditetom, čime dualno obrazovanje postaje standardiziran, pravedan i kvalitetan model učenja kroz rad.
U nastavku slijede skupštinska razmatranja i javna rasprava prije utvrđivanja prijedloga zakona. Iz Ministarstva za odgoj i obrazovanje KS su poručili da ostaju otvoreni za prijedloge kojima će doprinijeti kvalitetnijem obrazovanju i praksi te jačem partnerstvu.