-->

Jablanički pilot sa preko 1.000 sati naleta preuzima ključnu funkciju u bh. avijaciji: Ko je Amadeo Mandić?

FOTO: BHRT

Amadeo Mandić privremeni je direktor Aerodroma Sarajevo: Ko je pilot iz Jablanice koji preuzima dužnost u ključnom trenutku?

Amadeo Mandić imenovan je za vršioca dužnosti direktora Međunarodnog aerodroma Sarajevo. Funkciju će obavljati privremeno, najduže tri mjeseca, odnosno do okončanja konkursne procedure. Njegovo imenovanje dolazi u periodu kada se aerodrom suočava s izazovima u upravljanju i potrebom za stabilizacijom poslovanja.

Pilot s više od hiljadu sati naleta

Mandić, rodom iz Jablanice, iza sebe ima više od 1.000 sati naleta, iako aktivno ne leti od 1991. godine. U razgovoru za portal JablanicaLive prije tri godine opisao je svoj put od dječačkog sna do pilotske kabine, naglašavajući da su mu posvećenost, znanje i odricanja omogućili da postane vojni pilot.

Nakon osnovne škole u Jablanici upisao je Srednju vazduhoplovnu vojnu gimnaziju u Mostaru. Riječ je o izuzetno zahtjevnoj vojnoj školi čiji je cilj bio stvaranje budućih pilota – od 160 polaznika završilo je njih 80. Već sa 16 godina Mandić je prošao padobransku obuku i izveo dva skoka s 1.000 metara visine, kao pripremu za eventualne vanredne situacije u letu.

Nakon gimnazije upisao je Vojnu akademiju u Zadru, namijenjenu školovanju pilota. Tek nakon dugog teorijskog dijela od gotovo šest godina počela je praktična obuka. Mandić je isticao da teorijski uspon mnogi nisu savladali, ali i da se u praktičnom dijelu pokazalo kako dobar đak ne mora nužno postati dobar pilot. Sebe je, kako kaže, prepoznao među onima koji su imali „ruku za letenje“, ostvarivši najviše ocjene iz tog dijela obuke.

Omiljeni avion i anegdote iz letačkog perioda

Mandićev omiljeni avion bio je Super Galeb G-4, školsko-jurišna letjelica jugoslavenske proizvodnje, maksimalne brzine 990 km/h, opremljena hidrauličkim komandama i sjedištem za katapultiranje.

Prisjećajući se letačkih dana, izdvojio je nekoliko anegdota. Jednom prilikom je 1989. godine u Zadru predvodio eskadrilu od 12 aviona u niskom preletu pored balkona na kojem ga je čekala supruga – kao svojevrsni pozdrav. Nekoliko puta je nisko nadlijetao i Jablanicu, što je izazvalo iznenađenje među mještanima, ali je, kako naglašava, sve izvedeno unutar granica sigurnog letenja.

„Najbolji pilot je onaj koji dočeka mirovinu“, savjet je njegovog nastavnika kojeg se često prisjeti.

Direktor, reformator i menadžer u avijaciji

Mandić je od 2010. do 2013. godine bio direktor Federalne direkcije za civilnu avijaciju (FEDCAD). Tokom njegovog mandata broj zaposlenih porastao je sa 20 na više od 150. Uspostavljen je prvi radar za kontrolu leta na sarajevskom aerodromu, dok je kontrola leta u Sarajevu, Mostaru i Tuzli preuzeta od međunarodnih snaga SFOR-a. Direkciju je napustio bez dugova, uz višak od preko dva miliona KM. Nakon toga radio je kao pomoćnik ministra prometa i komunikacija FBiH, sa posebno aktivnom ulogom tokom pandemije COVID-19.

Poruka mladim pilotima

Mandić pilotiranje opisuje kao jedan od najpoželjnijih i najbolje plaćenih poslova današnjice, ali i profesiju koja zahtijeva kombinaciju znanja i urođenog talenta. Ističe da pilot mora „razmišljati dvostruko brže od brzine aviona“, te da su zdravlje, hrabrost, upornost i odlučnost neizostavni.

Na kraju često naglašava da mu je Jablanica ostala u srcu, bez obzira na to gdje živi i radi, te da se svom rodnom gradu uvijek rado vraća.

Previous Post
Samra Turajlić iz BiH dobila jedno od najznačajnijih evropskih priznanja u oblasti istraživanja raka

Samra Turajlić iz BiH dobila jedno od najznačajnijih evropskih priznanja u oblasti istraživanja raka

Next Post
Bingo nagradio radnike

Bingo nagradio radnike sa 1.000 KM na platu

Related Posts
Zatvori oglas
×

ZAPRATITE NAS!