Vlada Hercegovačko neretvanskog kantona u tehničkom mandatu, nije se proslavila u revizorskom izvješću kad je u pitanju novac. Naime, revizori navode kako u HNK još uvijek nije uspostavljena zajednička jedinica za internu reviziju koja će pokrivati sve proračunske organizacije prvog i drugog reda u sastavu kantona, što nije u skladu sa zakonima. Uz to, raspodjela dijela tekućih transfera realizirana je na osnovu zahtjeva korisnika po odlukama Vlade, bez javnog poziva i kriterija za odabir korisnika i raspodjelu sredstava.
Dosljednost i kriteriji
Revizori navode i kako se prilikom raspodjele transfera za subvencije privatnim poduzećima i poduzetnicima nisu dosljedno primijenili utvrđeni kriteriji. ”S određenim korisnicima transfera nisu zaključeni ugovori kojima se reguliraju međusobna prava i obveze, utvrđuje namjena korištenja sredstava i osigurava nadzor nad namjenskim utroškom. Zbog toga ne možemo potvrditi da je osiguran nadzor nad utroškom sredstava i princip transparentnosti u skladu sa Zakonom o proračunima u FBiH i Zakonom o izvršavanju proračuna Hercegovačko-neretvanskog kantona za 2021. godinu”, stoji u revizorskom izvješću. Revizori su se požalili kako nisu mogli potvrditi da je raspodjela kapitalnih transfera iz namjenskih sredstava od vodnih naknada za 2021. godinu u iznosu od 2.719.526 KM kod Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede izvršena na osnovu kriterija utvrđenih programom utroška ovih sredstava. Istodobno, sredstva tekuće rezerve Vlada Kantona odobravala je na osnovu zahtjeva korisnika i nisu se u svim slučajevima koristila za hitne i nepredviđene izdatke koji se pojave u toku budžetske godine, što nije u skladu sa zakonom.
Ceste bez natječaja, nepravična vozila
Među navedenim nepravilnostima su i te da za nabave radova tekućeg održavanja cesta u iznosu od 279.688 KM nije proveden postupak te da tenderska dokumentacija za nabavku usluga fizičkog i tehničkog osiguranja na nivou Kantona, kao i za nabavku vozila kod Ministarstva prometa i veza, nije pripremljena na način da se osigura pravična i aktivna konkurencija što nije u skladu za Zakonom o javnim nabavama. Upozorava se opet kako na nivou kantona nije donesen kantonalni Zakon o šumama niti drugi akt kojim bi se regulirala oblast upravljanja šumama. U izvješću stoji kako se iz proračuna Kantona financira 108 korisnika, od čega je 11 ministarstava, 49 osnovnih škola, 27 srednjih škola, sedam pravosudnih institucija i 14 drugih korisnika. Na 31. 12. 2021. godine u Kantonu je bilo 5.743 zaposlenih, od čega u ustanovama osnovnog obrazovanja 2.427, srednjeg obrazovanja 1.359, ministarstvima i organima uprave 1.624 i pravosudnim institucijama 333 –
Raspodjela sredstava
Kantonalni proračun, upozoravaju revizori, nije usvojen u zakonskom roku, pojedini proračunski korisnici nisu uz proračunske zahtjeve dostavili obrazloženja financijskog plana ”Zakonom o izvršavanju proračuna nije precizno uređen način izvršavanja tekućih transfera po vrstama i proračunskim korisnicima … nakon Izmjena i dopuna proračuna donesene su odluke Vlade o preraspodjeli sredstava u ukupnom iznosu od 10.355.933 KM. Najveća preraspodjela izvršena je Odlukom Vlade od 23. 12. 2021. godine, kojom je odobrena preraspodjela između korisnika i unutar korisnika u iznosu od 9.664.433 KM, s tim da nije data struktura koliko se odnosi na preraspodjele unutar proračunskog korisnika, a koliko na preraspodjelu između proračunskih korisnika. Na osnovu ove Odluke uvećana je pozicija drugih tekućih rashoda i ugovorene usluge za 9.094.680 KM (od čega za rashode po izvršnim sudskim rješenjima 7.689.180 KM i pripadajuće kamate i troškove spora 1.400.000 KM). Nije prezentiran podatak koliko je preraspodjela izvršeno unutar korisnika i između proračunskih korisnika, zbog čega ne možemo potvrditi ni da su ispoštovana ograničenja za preraspodjelu utvrđena Zakonom o proračunima FBiH”, navode revizori.
Saznajem.ba/Bljesak.info